Zwangerschap & zwemmen

Voordelen zwemmen tijdens je zwangerschap

Optimaal genieten van je zwangerschap in heerlijk warm water van 32˚. Vanaf een maand of vier vijf begint je lichaam flink te veranderen. Als je buik in omvang begint toe te nemen zijn veel bewegingen minder prettig. In het water kun je echter zonder problemen bewegen. Dat heeft een heerlijke ontspannende uitwerking op je lichaam.

Het warme water heeft bovendien een gunstige invloed op je bloedcirculatie. Er zijn allerlei oefeningen waardoor je je heerlijk ontspant en waar je tevens wat aan hebt tijdens je bevalling.

Oefeningen

Tijdens het zwangerschapszwemmen worden conditionele en spierversterkende oefeningen afgewisseld met ontspannings- en ademhalingsoefeningen. Al deze oefeningen kunnen op eigen tempo en niveau worden uitgevoerd. 

Samen

Samen met andere aanstaande moeders kun je bovendien ervaringen delen. Na afloop van de les kun je terecht voor een kopje koffie of thee. Dat schept een waardevolle band. Niet voor niets zien wij de aanstaande moeders van het zwangerschapszwemmen vaak gezamenlijk als jonge moeders weer terug bij het ouder en kind zwemmen.

Zodra je zwanger bent kun je meedoen met deze zwangerschapslessen. 

Lestijd zwangerschapszwemmen

Scroll de tabel om meer te zien
Dag Tijd
Woensdag 19.30 - 20.15 uur
Terug naar Aanbod groepslessen